Oglaševalci se vse bolj zavedajo, da so iskalniki postali primarna vstopna točka za brskanje po internetu. Posledično več oglaševalskih sredstev usmerjajo v iskalnike. Iskalniki dosegajo rekordne obiske in rekorden doseg med uporabniki interneta, podjetja pa so zdaj bolj premišljena in načrtna v svojih oglaševalskih strategijah na iskalnikih, kot je Google Ads. Širok nabor oglaševalskih možnosti, ki jih ponujajo iskalniki, je prisilil podjetja, da so te priložnosti izkoristila.
Iskalni marketing, ki vključuje oglaševanje na podlagi ključnih besed in optimizacijo spletnih strani (SEO), postaja vse bolj priljubljen. Oglaševanje po ključnih besedah lahko razdelimo na dva dela: oglaševanje s pomočjo sponzoriranih povezav in klasično oglaševanje s pasicami. Velja za eno najučinkovitejših oblik spletnega oglaševanja, saj oglaševalcem omogoča, da se njihovi oglasi prikažejo le, ko uporabnik išče informacije na iskalnikih po ključnih besedah, ki jih je zakupil oglaševalec. Zato se lahko na strani z rezultati iskanja pojavi pasica ali sponzorirana povezava ali oboje hkrati. Tesna povezava med iskano vsebino in prikazom oglasne pasice ali sponzorirane povezave poveča verjetnost, da bo uporabnik opazil in kliknil na oglas.
Iskalne dejavnosti so druga najpogostejša oblika internetne dejavnosti takoj za branjem elektronske pošte. Glede na to, da je velik del iskanj povezan z nakupnimi procesi, je vidnost na spletnih iskalnikih še vedno pomembna za vsa podjetja. Raziskava iskalnika Najdi.si leta 2004 je pokazala, da 74 % vprašanih išče podrobnejše informacije o izdelkih ali storitvah na internetu. Poleg tega 60 % vprašanih k iskanju podrobnejših informacij na spletu spodbudi oglas v klasičnem mediju. Poleg tega 58 % vprašanih svojo nakupno dilemo rešuje s pomočjo dodatnih informacij, ki jih dobijo preko spleta, prav toliko jih meni, da je internet odličen vir informacij pri odločanju o nakupu. Nazadnje, 49 % vprašanih večkrat preveri cene enakih ali sorodnih izdelkov na spletu. Te ugotovitve potrjujejo, da postajajo iskalniki eden ključnih parametrov nakupovalnega procesa.
Pri podjetjih, ki oglašujejo v klasičnih medijih, lahko intenzivne marketinške akcije v klasičnih medijih vplivajo na povečano število iskanj, povezanih z oglaševalcem na spletnih iskalnikih. Statistika Najdi.si je pred leti pokazala, da močna medijska izpostavljenost določenega izdelka, storitve ali osebe pomembno vpliva na povečano iskanje le-teh na iskalniku.